e-NEWSandViews: An Editorial Post

An Editorial Post

Σάββατο, 14 Αυγούστου 2010

Το Ποντίκι Art προτείνει για το Σάββατο 14 Αυγούστου



«Η διακριτική γοητεία της Μπουρζουαζίας» που ανήκει στην τελευταία δημιουργική περίοδο του Λουίς Μπουνιουέλ βγαίνει σε επανέκδοση στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ η έκθεση του Παύλου Σάμιου «Σχέδια ψυχικού ενδιαφέροντος» εγκαινιάζεται σήμερα στην Αίγινα. Η επιλογή δική σας!
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
Η διακριτική γοητεία της Μπουρζουαζίας
«Η διακριτική γοητεία της Μπουρζουαζίας» που ανήκει στην τελευταία δημιουργική περίοδο του Λουίς Μπουνιουέλ βγαίνει σε επανέκδοση στις κινηματογραφικές αίθουσες. Το 1973 απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και από σήμερα βγαίνει σε επανέκδοση στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η κωμωδία του ισπανού σκηνοθέτη αφηγείται μέσα από μια σειρά επεισοδίων την αδυναμία μιας παρέας αστών να ολοκληρώσουν ένα γεύμα, εξαιτίας αναπάντεχων και παράδοξων εμποδίων, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μία επίθεση εναντίον της κοινωνίας των πλουσίων, των στρατιωτικών, της αστυνομίας, της εκκλησίας και πάνω απ’ όλα εναντίον της μπουρζουαζίας που τους συντηρεί.
ΕΚΘΕΣΗ
Σχέδια του Παύλου Σάμιου
Ο Παύλος Σάμιος εγκαταλείπει τα χρώματα και επιστρέφει στο σχέδιο παρουσιάζοντας την έκθεση «Σχέδια ψυχικού ενδιαφέροντος» που εγκαινιάζεται σήμερα στην Αίγινα. Εδώ θα βρείτε μια σειρά από έργα σε σινική μελάνι και ακουαρέλα στα οποία πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι γυναικών, δύο φίλες που μοιράζονται σκέψεις, αισθήματα, απογοητεύσεις, όνειρα. Τη σχέση αυτή ο ζωγράφος την παρακολουθεί από απόσταση υιοθετώντας τον ρόλο του αόρατου παρατηρητή που εισχωρεί στον κόσμο τους, χωρίς εκείνες να το γνωρίζουν και προσεγγίζει μικρά, καθημερινά μυστικά της γυναικείας ψυχοσύνθεσης. Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Κλέα Σουγιουλτζόγλου «Ο Σάμιος αποκρυπτογραφεί το γυναικείο σύμπαν με μια σειρά σχεδίων που εξιστορούν απόκρυφες στιγμές της γυναικείας ύπαρξης. Ζωγράφος βαθιά ερωτικός, παρατηρεί και προσπαθεί να περιγράψει το “αίνιγμα” γυναίκα, τον κόσμο της, την πολυπλοκότητα των συναισθημάτων της και των ρόλων της μέσα στη μοναχική ζωή του άντρα. Οι γυναικείες απόκοσμες φιγούρες του κινούνται με απίστευτη οικειότητα μέσα σε ένα άχρονο χώρο, έντεχνα σκηνοθετημένα. Σαν μικρά θεατρικά μονόπρακτα, που αφηγούνται υπαινικτικά τις υπαρξιακές εμμονές του ζωγράφου. Ψυχογραφήματα αινιγματικά, γυναικείων σχέσεων σε αδιέξοδο». Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας, έως 31/8 (http://topontiki.gr/Articles/view/8438)