Με ένα μακροσκελές άρθρο, ο μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ επιχειρεί να μπει στη συζήτηση που προκάλεσαν οι απόψεις του Στέφεν Χώκινγκ περί ανυπαρξίας του Θεού, αποκαλώντας τον συμπλεγματικό, λόγω της αναπηρίας του, λόγω της οποίας διαθέτει ελαφρυντικά για τη σύγχυση του νου του.
Αίσθηση ακόμη και στους εκκλησιαστικούς κύκλους, προκαλεί το άρθρο του μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ με το οποίο προσπαθεί -όχι επιτυχώς είναι η αλήθεια- να αντικρούσει τις απόψεις του φυσικού Στέφεν Χώκινγκ, όπως διατυπώνονται στο τελευταίο του βιβλίο, ότι η Φύση, απλά δεν χρειάζεται τον Θεό, για να θεμελιώσει την υπαρξή της.
Δεν είναι βέβαια μόνον ο Στέφεν Χώκινγκ που υποστηρίζει κάτι τέτοιο - στο ίδιο περίπου συμπέρασμα κατέληξε και ο πατέρας της κβαντομηχανικής, φυσικός Νιλς Μπορ στο παρελθόν, που απέδειξε θεωρητικά την δημιουργία ύλης χωρίς προηγούμενο συμβάν, αλλά στις μέρες μας και ο Βρετανός βιολόγος και συγγραφέας με έδρα στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Ρίτσαρντ Ντόκινς στο βιβλίο του "Η περί Θεού Αυταπάτη" (The God Delusion) με μετάφραση σε 32 γλώσσες.
Αν και προξενεί εντύπωση ότι κανένας από τους προηγούμενους δεν αναφέρεται, ο Σεραφείμ ανοίγει το μακροσκελές κείμενό του με την εξής επισήμανση:
"...ευρίσκεται εις μίαν δραματικήν κατάστασιν υγείας απεικονιζομένην εις δημοσιευθέντα φωτογραφικά στιγμιότυπα, απολύτως καθηλωμένος και επικοινωνών με ηλεκτρονικήν φωνήν, που επιφέρει την κατανόησιν δια την συμπλεγματικότητα και τραγικότητα των απόψεών του..."
Και το κλείνει ως εξής:
"Και όμως την άπειρη αυτή δύναμη, σοφία και πρόνοια αποδίδουν κατά καιρούς οι άφρονες υλιστές και σήμερον ο κ. Χώκινγκ που έχει το ελαφρυντικό της συγχύσεως του νοός του, από την αφόρητο σωματική δυστυχία του,στα άβουλα και άψυχα σωματίδια του ηλεκτρισμού".
Η απόδοση των απόψεων ενός διακεκριμένου αστροφυσικού, -ίσως ακόμη και όχι του πλέον κορυφαίου- στην ασθένειά του θα ήταν απλώς ατυχής, καθώς η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, μπορεί να μην την παραδέχεται εν συνόλω, αλλά τουλάχιστον διαλέγεται μαζί του, χωρίς να του καταλογίζει κάποιου είδους άνοια, ή εμπάθεια. Άλλωστε αυτή είναι η διαφορά της επιστήμης, με τη θρησκεία.
Όμως η επιμονή του κ.Σεραφείμ στο γεγονός, προκάλεσε σχετικό θόρυβο και στους εκκλησιαστικούς κύκλους, καθώς θεωρείται ασυνήθιστη μία τέτοια πρακτική στην υπεράσπιση των θέσεων της εκκλησίας. Ή μήπως όχι;