«Βουτιά» έχουν κάνει το τελευταίο διάστημα οι πωλήσεις αυτοκινήτων προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ενώ μεγάλες είναι και οι απώλειες στα έσοδα του κράτους από τη μείωση των πωλήσεων, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για εκτροχιασμό της αγοράς.
Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων (περίπου 3.050) δείχνουν ότι η μείωση των πωλήσεων έφτασε το 64,9% ως προς την ανάλογη περίοδο της τριετίας 2006-2008 (8.680 ταξινομήσεις) ή το 51% ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 (6.222 ταξινομήσεις). Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2010.
«Η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και τη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της “ελαστικότητας” της συγκεκριμένης αγοράς» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ.
Σημειώνεται επίσης ότι το κράτος μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008. Το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς τον χαμηλό πήχη των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξης των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε περίπου 30.000 επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζομένους, ζητούν από την Πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή εκτιμούν ότι πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της Ε.Ε., δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος - ΕΛΕΝΑ ΣΟΛΩΜΟΥ
Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων (περίπου 3.050) δείχνουν ότι η μείωση των πωλήσεων έφτασε το 64,9% ως προς την ανάλογη περίοδο της τριετίας 2006-2008 (8.680 ταξινομήσεις) ή το 51% ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 (6.222 ταξινομήσεις). Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2010.
«Η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα. Συνεπώς, αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και τη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της “ελαστικότητας” της συγκεκριμένης αγοράς» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ.
Σημειώνεται επίσης ότι το κράτος μέχρι πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008. Το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς τον χαμηλό πήχη των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξης των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, η οποία σε περίπου 30.000 επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζομένους, ζητούν από την Πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Στην κατεύθυνση αυτή εκτιμούν ότι πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της Ε.Ε., δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος - ΕΛΕΝΑ ΣΟΛΩΜΟΥ